Przejdź do treści
driveland
driveland

TOR TESTOWO - SZKOLENIOWY (ODTJ)

SZARPAK

Super-nowoczesne urządzenie przystosowane wprowadzające pojazdy w poślizg nadsterowny. Pełna możliwość kalibracji urządzenia nawet w trakcie zajęć, co pozwala na dopasowanie konfiguracji parametrów (siła, opóźnienie, przesunięcie płyty) urządzenia do typu pojazdu oraz poziomu uczestników szkolenia. System podgrzewania układu hydraulicznego, pozwala na korzystanie z niego nawet zimą przy bardzo niskich temperaturach powietrza.

tor-testowo-szkoleniowy

KURTYNY WODNE 

Unikalny system aż DZIEWIĘCIU kurtyn wodnych typu pop-up, gdzie czas otwarcia to zaledwie 0.1 sekundy, a wysokość to ponad 2 metry. Ogromna wydajność systemu hydraulicznego pozwala na używanie dowolnej ilości kurtyn w tym samym czasie.

driveland

TOR SZKOLENIOWY (ROAD-LAB)

Odpowiednio zaprojektowany układ dróg z zakrętami o różnej charakterystyce (różne typy zakrętów – łagodne, ostre, nachylone do wewnątrz, a także niewłaściwie, czyli do zewnątrz), ma na celu jak najwierniejsze odwzorowanie trudnych warunków występujących na drogach publicznych. Tor szkoleniowy wyposażony jest w linie wytyczające oś jezdni oraz znaki drogowe, a także płytę poślizgową na zjeździe ze wzniesienia o pochyleniu 10%. Infrastruktura ta pozwala na szkolenie w zakresie techniki jazdy oraz testowanie systemów wspomagających kierowcę w bezpiecznych i sterylnych warunkach.

driveland

PŁYTY POŚLIZGOWE

DRIVELAND wyposażony jest w cztery płyty poślizgowe:
– prostokątna płyta poślizgowa o wym. 20 x 100 m
– prostokątna płyta poślizgowa o wym. 7 x 70 m
– okrąg poślizgowy o średnicy 54 m
– płyta poślizgowa o pochyleniu 10% na zjeździe ze wzniesienia

Białe płyty poślizgowe dają możliwość odtworzenia zjawiska „dezorientacji przestrzennej”, z którą niektórzy kierowcy mają ogromny problem. Efekt ten występuje gdy nawierzchnia pokryta jest śniegiem lub jeśli odbijane jest światło na drodze pokrytej wodą.

driveland

TESTOWY TOR TERENOWY

Integralną częścią ośrodka DRIVELAND jest testowy tor terenowy. W jego skład wchodzą: trasa terenowa o zmiennej nawierzchni (beton, żwir, piasek, drewniane kłody), trawersy, wykrzyże, podjazd, zjazd. Istnieje możliwość różnej charakterystyki trasy w zależności od potrzeby. Daje to możliwość demonstrowania możliwości współczesnych samochodów (crossovery, SUV’y, samochody dostawcze i VAN’y przeznaczone do pracy w trudniejszym terenie). Na torze demonstrujemy działanie systemów wspomagających kierowcę oraz zasady prawidłowego użytkowania samochodów celem unikania awarii układu napędowego.

SAFETY HOUSE

Miejsce służące do zobrazowania tego co dzieje się z kierowcą i pasażerami w trakcie wypadku samochodowego. W skład Safety House wchodzą m.in.:
  • symulator dachowania oparty na kultowym samochodzie Syrena 105 wyposażonym w nowoczesne siedzenia i pasy bezpieczeństwa;
  • symulator zderzenia czołowego.